وقوع انفجارهای جدید در لبنان /۲۶ شهید و ۳۲۵۰ زخمی در انفجارهای ۲ روز اخیر لبنان

کد خبر: 1315797

خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بیروت خبر داد که صدای چند انفجار دقایقی قبل در منطقه ضاحیه بیروت به گوش رسیده است. برخی مدعی شدند که این صدای انفجار مربوط پیجرها بوده است.

وقوع انفجارهای جدید در لبنان /۲۶ شهید و ۳۲۵۰ زخمی در انفجارهای ۲ روز اخیر لبنان

خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بیروت خبر داد که صدای چند انفجار دقایقی قبل در منطقه ضاحیه بیروت به گوش رسیده است. برخی مدعی شدند که این صدای انفجار مربوط پیجرها بوده است. 

برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای انفجار از شهر بعلبک و برخی روستاهای جنوب لبنان شدند.

منابع خبری از انتقال مجروحان انفجار پیجرها در مناطق الغازیه، صرفند، و ضاحیه بیروت خبر می‌دهند.

وقوع انفجارهای جدید تجهیزات ارتباطی در شرق لبنان

منابع خبری لبنان از وقوع انفجارهای جدید تجهیزات ارتباطی در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه تجهیزات ارتباطی در منطقه «بعلبک» واقع در شرق لبنان دچار انفجار شدند.

منابع خبری لبنان گزارش دادند چهار انفجار جدید در شهر بعلبک در استان البقاع به وقوع پیوست و خودروهای امدادرسانی بلافاصله به سمت محل‌های وقوع این انفجارها حرکت کردند.

طبق گزارش‌های اولیه، یکی از این انفجارها در جاده «راس العین» بعبلک نزدیک «عقیل اخوان» و دیگری در ایستگاه «الدبس» نزدیک حسینیه آل عثمان رخ داده است.

پس از انفجارهای دیروز ـ پنجشنبه ـ دستگاهای ارتباطی پیجر در لبنان، عصر روز چهارشنبه هم صدای چندین انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت و تعدادی دیگر از مناطق لبنان بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی رخ داد.

در پی انفجار این دستگاه‌ها، داخل تعدادی از آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها آتش‌سوزی رخ داد.

وزارت بهداشت لبنان گزارش داد در انفجارهای امروز در لبنان، ۹ نفر به شهادت رسیدند و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از وزیر امور خارجه این کشور خواست تا پس از ۲ موج انفجار در لبنان به شورای امنیت شکایت کند.

وقوع انفجارهای جدید در لبنان

منابع رسانه‌ای از وقوع انفجارهای جدید در ضاحیه جنوبی بیروت و مناطق دیگر لبنان خبر دادند.

به نقل از المیادین، برخی منابع مطلع اعلام کردند که انفجارهای جدید نیز ناشی از انفجار در دستگاه‌های پیام رسان پیجر مشابه اتفاقات روز سه‌شنبه بوده است و برخی نیز از انفجار بی‌سیم‌ها خبر می‌دهند.

منابع رسانه‌ای همچنین با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجارهای جدید آتش سوزی در خانه‌ها و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.

نهادهای بهداشتی و امدادی لبنان نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند و در حال انتقال مجروحان به بیمارستان هستند.

طبف اعلام منابع محلی، انفجار پیجرها در بیروت، بعلبک و دیگر شهرهای لبنان منجر به زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی شده است.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز در این باره اعلام کرد که انفجارهای امروز به دستگاه‌های پیجر محدود نمی‌شود و در برخی رایانه‌ها و دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم دیگر نیز رخ داده است.

انفجارهای جدید در لبنان

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع خود اعلام کرد که انفجارهای امروز در تلفن‌های همراه رخ داده و متفاوت با انفجارهای روز گذشته است.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که گوشی‌های تلفن همراه از جمله چند دستگاه گوشی آیفون در داخل یک مغازه در شهر «صیدا» منفجر شده‌اند.

 

رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد.

حزب الله لبنان نیز سه شنبه در بیانیه نخست خود در این باره اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، به شکل مبهمی منفجر شدند.

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که درپی این جنایت ۱۲ نفر در لبنان شهید و حدود ۲۸۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز در آخرین بیانیه خود با تاکید بر اینکه جنایت رژیم صهیونیستی عزم نیروهای مقاومت برای جهاد را دوچندان می کند، اعلام کرد که رژیم اشغالگر، به خاطر این جنایت تاوان سختی پس خواهد داد.

 ۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان

منابع رسانه‌ای از شهادت ۳ و زخمی‌شدن بیش از ۲۰ نفر در انفجارهای جدید لبنان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع رسانه‌ای آماری را از شهدا و زخمی‌های انفجار مجدد دستگاه‌های انفجاری در لبنان خبر دادند.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در شهرک «سحمر براشیا» و البقاع غربی ۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز از زخمی‌شدن بیش از ۲۰ نفر در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در نقاط مختلف لبنان خبر داد.

رویترز: انفجارهای امروز در لبنان مربوط به دستگاه‌های پیجر نیستند

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یک منبع امنیتی مدعی شد: انفجارهای امروز در لبنان مربوط به دستگاه‌های پیجر نیستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یک منبع امنیتی و یک شاهد عینی ادعا کرد که دستگاه‌های ارتباطی دستی که توسط حزب الله لبنان استفاده می‌شد، عصر چهارشنبه در جنوب این کشور و در حومه جنوبی پایتخت بیروت منفجر شد.

بر اساس ادعای این خبرگزاری، حداقل یکی از انفجارها در نزدیکی مراسم تشییع پیکری که روز پیش در حادثه پیجرها به شهادت رسیده بود، رخ داد.

رویترز مدعی شد که دستگاه‌هایی که امروز در لبنان منفجر شدند، پیجر نیستند؛ بلکه تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، رادیو و رایانه‌ها را نیز شامل شده‌اند.

یک منبع امنیتی ارشد لبنان و یک منبع دیگر به رویترز گفتند که سرویس جاسوسی اسرائیل «موساد» عامل حادثه روز گذشته در لبنان بوده است.

تصاویر تکمیلی از انفجار خودروها در بیروت

وزارت بهداشت لبنان در اولین آمار رسمی از شهادت دست کم یک نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در جریان انفجارهای امروز لبنان خبر داد

سلسله انفجارها در داخل منازل شهروندان لبنانی

افزایش شمار شهدای انفجارهای تروریستی در لبنان

وزارت بهداشت لبنان در تازه ترین آمار خود از شمار شهدای حمله سایبری و اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در منفجر کردن پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی، اعلام کرد که ۱۴ نفر شهید و بیش از ۴۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

۲۶ شهید و ۳۲۵۰ زخمی در انفجارهای ۲ روز اخیر لبنان

وزارت بهداشت لبنان آمار مجموع شهدای انفجارهای دیروز و امروز لبنان را ۲۶ نفر اعلام کرد.

همچنین بیش از ۳۲۵۰ نفر نیز در طول دو روز اخیر در نتیجه انفجارهای بیروت مجروح شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد