عراق و سوریه تجزیه‌شدنی نیستند

کد خبر: 543333

اندیشمند مصری با تاکید بر ضرورت همکاری جدی عراق با سوریه در مبارزه با داعش گفت: یک‌سره شدن نبرد حلب، شکست توطئه‌های حامیان تروریسم برای سوریه و منطقه را رقم خواهد زد.

خبرگزاری فارس: «محمد یوسف»، اندیشمند مصری اظهار داشت که بزرگی انفجارهای اخیر در عراق از حجم بالای توطئه‌ها علیه این کشور خبر داده و سیاستمداران عراقی همدست با آمریکا برای اجرای این توطئه ها را رسوا کرد.
یوسف گفت: از زمانی که آمریکا، استعمارگران غربی، صهیونیسم جهانی، ترکیه و رژیم‌های مرتجع عربی به عراق هجوم آوردند از هیچ اقدامی در به تاراج بردن ثروت‌های عراق، دومین کشور بزرگ تولید کننده نفت در جهان، کوتاهی نکردند و هر نقشه‌ای برای تجزیه عراق به چند کشور کوچک طائفه‌ای طراحی کردند تا منافع عبری-عربی تامین شود.
وی افزود: عراق و ارتش این کشور باید گروه‌های تکفیری و مزدوری را که هیزم به آتش فتنه طائفه‌ای در عراق انداخته و در راستای نقشه صهیونیستی-آمریکایی برای ضربه زدن به منطقه تلاش می‌کنند، متوقف کند.
اندیشمند مصری با بیان اینکه سوریه نیز طی سال‌های اخیر با مشکل مشابه تروریسم در عراق مواجه است، تاکید کرد: بغداد و دمشق باید با همراهی یکدیگر مزدوران صهیونیسم را که با ریختن خون عراقی‌ها و سوری‌ها برای تجزیه منطقه زمینه‌سازی می‌کنند شکست بدهند.
یوسف درباره سفر نتانیاهو به کشورهای آفریقایی گفت: نتانیاهوی جنایتکار پس از تلاش بسیار و تمهیدات طولانی توانست به آفریقا برود این صهیونیست‌ها هستند که در حال ساخت سد النهضه بر روی رود نیل هستند آنها همچنین جنوب سودان را از شمال آن جدا کرده و همچنین کشورهای همجوار رود نیل را تهدید به بستن آب این رود و تحریم آن می‌کنند چرا که صهیونیست‌ها از قبل از 30 سال پیش با قدرت در آفریقا حضور دارند.
وی افزود: از زمان امضای توافقنامه ننگین کمپ دیوید، تلاش‌ها و نقشه‌ها برای تجزیه منطقه بیش‌تر شده و چهره مزدوران و خائنان به امت عربی رسوا شده به گونه‌ای که کشورهای حامی مقاومت که در برابر رژیم صهیونیستی و طرفداران آن ایستاده‌اند مورد هدف قرار می‌گیرند بنابراین باید همگی علیه هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشیم.
اندیشمند مصری درباره اوضاع سوریه و رویارویی آن با توطئه‌ها علیه منطقه و گروه‌های تروریستی گفت: بر اساس نقشه‌ای که برای سوریه ریخته شده بود قرار بود نظام دمشق یک ماه پس از سقوط لیبی، ساقط شود، اما مثلث ارتش، ملت و دولت سوریه با سرکوب خائنان و مزدوران نقشه اربابان آنها را نقش بر آب کرد .
وی تاکید کرد: طی مدت اخیر در حلب شاهد شکست روزانه تروریست‌ها هستیم تا خواب گردانندگان آنها برای سقوط این شهر تعبیر نشده و در نهایت سوریه، کشوری آزاد و مقاوم باقی بماند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد