شناسایی ۲۰ بیمار مبتلا به تب دانگی در هرمزگان

کد خبر: 1297811

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: ۲۰ نفر بیمار مبتلا به تب دانگ طی یک ماه گذشته در هرمزگان شناسایی شدند. علایم تب دانگی شامل تب و بدن درد، بثورات پوستی، درد پشت چشم، سردرد و علایم گوارشی است.

شناسایی ۲۰ بیمار مبتلا به تب دانگی در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تشریح آخرین وضعیت پشه آئدس در سطح استان گفت: چند مورد بیمار مبتلا به تب دانگ در سطح استان شناسایی شده‌اند اما تاکنون هرمزگان فوتی ناشی از نیش پشه آئدس و بیماری‌های منتقله نداشته است.

دکتر غلامعلی جاودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: ما از سال‌های قبل حضور پشه آئدس را در استان هرمزگان تشخیص دادیم و به مردم نیز اطلاع رسانی شده بود و این اطلاع رسانی به طور مستمر تداوم خواهد یافت. 

وی افزود: مردم برای اینکه مورد گزش نیش پشه آئدس و ابتلا به بیماری‌های منتقله از این پشه قرار نگیرند لازم است بهسازی محیط زندگی خود را انجام دهند مهم ترین جاهایی که این پشه امکان تخم گذاری و رشد دارد محل هایی است که آب راکد وجود دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آب جمع شده کولر، آب راکد جمع شده جلوی منازل، محل دپو لاستیک خودرو، زیر گلدان و... مهم ترین جاهایی است که احتمال وجود پشه در آنجا وجود دارد و نیاز است هم وطنان نسبت به پاکسازی و سالم سازی محیط اقدام کنند. 

وی با تاکید بر اینکه مواردی از تب دانگی در کشورهای همسایه شناسایی شده تصریح کرد: مواردی از این بیماری هم در استان هرمزگان و برخی دیگر از نقاط کشور مشاهده است، اما تاکنون هرمزگان فوتی ناشی از نیش پشه آئدس و بیماری‌های منتقله نداشته است. 

وی با اشاره به اینکه موارد ابتلایی که تاکنون مشاهده شده اغلب به کشورهای همسایه سفر داشته اند اظهار داشت: مواردی از ابتلا از طریق محلی نیز در شهرستان بندرلنگه وجود داشته و این افراد بدون سفر به کشورهای همسایه به دلیل گزش نیش پشه به تب دانگی مبتلا شده‌اند. 

جاودان گفت: این بیماری علائمی نظیر تب، سردرد، استخوان درد در مراحل اولیه بروز می کند و بین 5 تا 7 روز احتمالا در بدن باقی بماند و توصیه می کنیم بیمار در ابتدای ابتلا به مراکز درمانی مراجعه کند و معمولا درمان آن به صورت استراحت و جبران مایعات است و اگر نیاز به بستری شدن بود مطابق نظر پزشک معالج اقدامات درمانی انجام می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه توصیه می کنیم مردم تلاش کنند از گزش و نیش پشه در امان باشند ادامه داد: جای نگرانی خاصی در حال حاضر نیست و هر مسئله ای باشد از طریق رسانه‌های رسمی کشور و دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. 

تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد