تشکیل دادگاه‌های تجاری در تهران

کد خبر: 992586

رییس کل دادگستری استان تهران از تشکیل دادگاه‌های تجاری خبر داد و گفت: این موضوع نیمه دوم سال اجرایی می‌شود.

تشکیل دادگاه‌های تجاری در تهران

خبرگزاری فارس: محمدجواد حشمتی مهذب با اشاره به تشکیل دادگاه‌های تجاری در آینده‌ای نزدیک در تهران، بیان کرد: تشکیل دادگاه‌های تجاری به صورت متمرکز و تخصصی یکی از ضرورت‌های دادگستری جمهوری اسلامی ایران است که مقام معظم رهبری نیز امروز بر این موضوع تاکید فرمودند.

رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این مساله از اواخر سال ۹۸ در دستور کار رییس قوه قضاییه قرار گرفته و توجیهات طرح و پیوست‌های آن تقدیم وی شده است و در نهایت موافقت شد تا در تهران این مجتمع به صورت متمرکز و تخصصی راه اندازی شود.

وی ادامه داد: مقدمات این کار در حال حاضر فراهم شده و ان‌شاالله در نیمه دوم سال ۹۹ این مجتمع را به صورت متمرکز و مجهز شکل خواهیم داد و فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد.

وی افزود: زیرساخت‌های این کار نیز فراهم شده و تقاضا و نیازمندی‌های گوناگون نیز از بخش‌های مختلف دریافت و تاکید شده که این مجتمع در تهران شکل گیرد.

حشمتی مهذب گفت: این اقدام می‌تواند خیلی از امورات را تسهیل کند و به شکل تخصصی، قضات متخصص و متبحر برای پرداختن به این پرونده‌ها ورود خواهند کرد و تعیین خواهند شد.

رییس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: گرچه موضوع رسیدگی به دعاوی تجاری را در حال حاضر در محاکم حقوقی داریم، اما به شکل پراکنده است و انتظار این است که به صورت متمرکز و متشکل در یک مجموعه اقدام کنیم که این موضوع محقق خواهد شد.

وی افزود: ضمانت‌های اجرایی این موضوع در حال حاضر در کشور فراهم است و حتما در فاصله نزدیک به صورت مجهز دادگاه‌های تجاری در تهران شکل پیدا خواهند کرد تا هم فرمایش مقام معظم رهبری محقق شده باشد و هم به خواسته و انتظاراتی که بخش‌های خصوصی، تخصصی و تجاری از ما دارند، جامه عمل بپوشانیم.

حشمتی مهذب با تاکید بر اینکه راه اندازی دادگاه‌های تجاری یک تکلیف است، بیان کرد: انشاالله این مهم تحقق پیدا می‌کند تا هم به جهش تولید و هم رشد تولید و تسهیل در گردش امور تجاری و اقتصادی کشور کمک کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد