حلب در یک قدمی پاکسازی /جزئیات مناطق آزاد شده توسط مقاومت با پشتیبانی هوایی روس‌ها +عکس و نقشه

کد خبر: 455674

نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه پس از اینکه موفق شدند کنترل روستای «الناصریه» در «حلب»‌را به دست بگیرند، همچنان در حال پیشروی به سوی فرودگاه نظامی «کویرس»‌ هستند.

سرویس مقاومت فردا: نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان بعد از حملات نیمه شب گذشته جنگنده‌های روسی علیه مواضع تروریست‌های داعش در شمال ارتفاعات «النعام» واقع در ریف شرقی «حلب» حملات زمینی خود را علیه تروریست‌ها آغاز کردند.
نیروهای سوری و مقاومت لبنان موفق شدند روستای «الناصریة» واقع در شمال ارتفاعات النعام را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.
بنا بر این گزارش، همزمان ارتش سوریه و حزب الله با تثبیت مواضع خود در روستای الناصریة عملیات پیشروی خود به سمت روستای «الحویجة» را آغاز کردند و سرانجام ساعاتی پیش موفق شدند بعد از درگیری شدید با تروریست‌ها این روستا را بطور کامل از عناصر تروریستی پاکسازی کنند.
در حال حاضر نیروهای سوری و مقاومت در حال تثبیت مواضع خود در این روستا هستند و در ساعات آینده به سمت شمال این روستا پیشروی را آغاز خواهند کرد.
این در حالی است که ارتش سوریه و حزب الله لبنان همچنان در حال پیشروی به سوی فرودگاه نظامی «کویرس» در حومه شمالی شرق استان حلب هستند که تحت تصرف گروه تروریستی داعش است.
تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ارتفاعات راهبردی تل النعام و شهرک‌های اطراف آن، گامی بزرگ برای آزادسازی فرودگاه کویرس به شمار می‌آید.
نیروهای ارتش سوریه و حزب الله از ماه گذشته عملیاتی را برای شکست محاصره فرودگاه کویرس در حومه شرقی حلب آغاز کردند و موفق شده‌ بودند کنترل مناطق راهبردی «تل ریمان»، «النعام»، «الصالحیه» و «الجبول» را در اختیار بگیرند.
فرودگاه مهم کویرس تنها نقطه نظامی در کنترل ارتش سوریه در ریف شرقی استان حلب است و نیازهای اساسی نیروهای مدافع فرودگاه از طریق بالگردهای ارتش سوریه تامین می‌شود
منبع: فارس
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد