دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

پیوستگی امر تحول و ضرورت پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها و دوقطبی‌ها

کد خبر: 1212933

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

پیوستگی امر تحول و ضرورت پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها  و دوقطبی‌ها

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جام جم مطرح کرد: پیوستگی امر تحول و ضرورت پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها  و دوقطبی‌ها

هر ساله سخنرانی ابتدای سال مقام معظم رهبری در مشهد مقدس حامل پیام‌ها و محورهای اساسی درباره چشم‌انداز کلی حرکت کشور در سال جدید است.

جام جم در این ارتباط نوشته: «تحول» مهم‌ترین گزاره‌ای بود که رهبر انقلاب در دیدار نوروزی امسال در حرم امام رضا(ع) ابعاد آن را تبیین و موشکافی کردند.

طرح مسأله تحول با مردم مثل هر مسأله‌ مهم دیگر ضروری است، چرا که اگر افکار عمومی از یک فکر و ایده استقبال نکند، آن فکر به عمل درنمی‌آید و به تدریج به فراموشی سپرده می‌شود.

از الزامات حرکت در مسیر تحولی جدید در سال ۱۴۰۲ که تنها مسیر قطعی پیش روی ماست، اعتماد به نفس ملّی، هوشیاری نسبت به نقاط قوت، امید به آینده و افق روشن، تکیه بر پشتوانه فکری، نترسیدن از دشمنان و حوصله و صبوری است که رهبر انقلاب هر جزء آن را در ۱۴خرداد سال ۹۹ تبیین کردند و حتی به تعبیر رهبری تحول لزوما یک حادثه‌ دفعی نیست؛ گاهی تحول تدریجا انجام می‌گیرد؛ بی‌صبری نباید کرد.

در این گذرگاه توجه به یک نکته بسیار مهم است، مسیر اصلی که امسال باید مسئولان و مردم دنبال کنند، موضوع اقتصاد، تحول و رشد اقتصادی است اما این مسیر با حاشیه‌هایی همراه خواهد بود. این روزها موضوع حجاب به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده و بحث‌های زیادی پیرامون آن مطرح است که باید مراقب باشیم این بحث‌ها ما را از موضوع اصلی جامعه یعنی اقتصاد، مهار تورم و رشد تولید دور نکند.

اگر بخواهیم جمع‌بندی بیانات و پیام نوروزی رهبر انقلاب را ارائه دهیم، مهم‌ترین نقطه ضعف کشور در موضوع اقتصاد است و در اقتصاد هم اصلی‌ترین مشکل تورم است.

رسالت: ذات آمریکا با دیپلماسی واقعی بیگانه است/ همه گزینه‌ها علیه آمریکا روی میز است

ودانت پاتل، معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده: «همان‌طور که گفتم برجام در دستور کار نیست، اما ما همچنان برخی ابزار را در اختیار داریم و باور داریم که دیپلماسی بهترین مسیر پیش رو است.در ضمن، همه گزینه‌ها روی میزماست!»

روزنامه رسالت در واکنش به این موضع معتقد است که مواضع ظاهری مقامات آمریکایی در خصوص روند احیای برجام، قطعا با آنچه در پشت پرده معادلات سیاست خارجی این کشور می‌گذرد تفاوتی اساسی دارد.

بسیاری از وزرای امور خارجه کشورهای منطقه در جریان رایزنی‌های خود با مقامات کشورمان،تأکید کرده‌اند که مقامات کاخ سفید پیام‌های صریحی را به آن‌ها در خصوص احیای توافق هسته‌ای و چگونگی رفع موانع باقیمانده در مذاکرات مخابره کرده‌اند.

اساسا ماهیت و ذات آمریکا با دیپلماسی واقعی بیگانه است. کشوری که رئیس‌جمهور آن صراحتا از یک توافق رسمی عقب‌نشینی می‌کند و رئیس‌جمهور بعدی آن نیز همان مسیر را باکمال وقاحت در پیش می‌گیرد، اساسا سنخیتی با سیاست خارجی مبتنی بر دیپلماسی ندارد.

مقامات کاخ سفید بهتر است نسبت به این گزاره واقعی آگاه باشند که هرگونه حماقت آن‌ها، بدترین و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین هزینه ممکن را برای حاکمیت آمریکا در داخل و فراسوی مرزهای آن‌ها به دنبال خواهد داشت. ایران مدت‌هاست همه گزینه‌ها را علیه آمریکا روی میز نگاه داشته است.

خراسان: مواجهه با کشف حجاب نیازمند نگاهی نو است

در روزهای اخیر مباحث متعددی پیرامون موضوع حجاب و نحوه مواجهه با نوع پوشش مردم و همچنین برخورد با هنجارشکنان صورت گرفته است که یکی از محورهای آن پاسخگو نبودن روش‌های گذشته در قبال این مسائل است.

روزنامه خراسان در این رابطه نوشته: با توجه به شرایط و التهاباتی که از ماه ها قبل در کشور پدید آمد که یکی از ترکش های آن تمسک برخی افراد به رفتارهای هنجارشکن و غیرقانونی و کشف حجاب بود، احتمالا بروز اتفاقات و کشمکش هایی از قبیل ماجرای اخیر و تاسف‌برانگیز ماست‌پاشی و برخوردهای غیرمنطقی با این موضوع، قابل انتظار است.

به گواه بسیاری از کارشناسان و دلسوزان، اینک وقت آن فرارسیده که در مواجهه با این مسئله [کشف حجاب] و رفع آن به نحوی که کمترین آسیب متوجه جامعه و ساختارهای دینی و فرهنگی آن شود، طرحی نو دراندازیم و نیازمند بازنگری در بسیاری از نگاه ها و شیوه هایی هستیم که از آن ها تاکنون کم آسیب ندیده‌ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد