حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با «فردا»:

پزشکیان نگاه مثبتی به منطقه و شرق و نگاهی محتاطانه به غرب دارد

کد خبر: 1315628

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: سخنان آقای پزشکیان در نخستین کنفرانس خبری‌‌اش نشان داد که دولت چهاردهم نگاهی فرامنطقه‌ای به عرصه سیاست خارجی دارد.

پزشکیان نگاه مثبتی به منطقه و شرق و نگاهی محتاطانه به غرب دارد

گروه سیاست سایت فردا: سخنان اخیر مسعود پزشکیان در نخستین نشست مطبوعاتی‌اش با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و ضمن آنکه بعضا نقدهایی به مواضع او مطرح شد اما عمدتا موضع‌گیری‌های پزشکیان را به ویژه در حوزه سیاست خارجی اصولی دیدند.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «سخنان آقای مسعود پزشکیان در نخستین کنفرانس خبری‌اش نشان داد که دولت چهاردهم نگاهی فرامنطقه‌ای به عرصه سیاست خارجی دارد. آقای پزشکیان نگاه مثبتی به منطقه و شرق و نگاهی محتاطانه به غرب دارد. نگاه دولت قبل منطقه‌ای، شرق و اسلامی داشت اما دولت چهاردهم نگاهی گسترده‌تر دارد و می‌خواهد ارتباط خود را علاوه بر منطقه ارتباطات با شرق از جمله کشورهای چین، روسیه و هند داشته باشد. باید منتظر ارائه سیاست‌های کلی دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی باشیم و طبیعتا آقای پزشکیان در سازمان ملل سیاست‌های دقیق‌تری درباره برجام و ارتباط ایران با جامعه‌ بین‌المللی را تشریح می‌کند».

او ادامه داد: «مسئله صدور انقلاب، تفسیر چندگانه‌ای دارد. صدور انقلاب به خودی خود عملیاتی شده است و ملت‌های آزاده و مسلمان جهان تحت تأثیر ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند و نیازی به صدور به شکل تهاجمی نیست. بعد از انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری جنبش‌های مقاومت اسلامی در منطقه علیه قدرت‌های غربی و رژیم صهیونستی بودیم. پاسخ آقای هم به نظر من دیپلماتیک بود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «حمایت از محور مقاومت یک اصل کلی است و مربوط به سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران است و هر دولتی با هر سیاستی باید این سیاست کلی را دنبال کند و هر دولتی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب باید از این سیاست تبعیت کند. آقای پزشکیان باتوجه به سابقه انقلابی و مبارزاتی و خدماتی که ارائه داده است حتما همه‌جانبه از محور مقاومت حمایت خواهد کرد».

هانی‌زاده در پایان گفت: «شخصیت آقای پزشکیان مردمی است و شخصیت مردمی او بر اجرایی و دیپلماتیک او چیره شده است. به نظر من زمان باعث می‌شود که ادبیات آقای پزشکیان سیاسی‌تر و پخته‌تر شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد